مضرات و فواید آب
  1. آب التهابات داخلی را فرو می نشاند.
  2. مصرف یک لیوان آب داغ با یک قاشق نمک برای افرادی که مبتلا به سوء هاضمه می باشند سودمند است .
  3. نوشیدن آب در رفع بیماری هایی نظیر نقرس ، زیادی اسید اوریک ، آب مروارید ، دیسک کمر ، کم خونی ، زردی پوست ، قند خون ، سرطان ، حصبه ، مسمومیت ، جنون ، بی خوابی و عفونت تاثیر به سزائی داشته و می تواند نقش نیکوئی ایفا کند .
  4. آب نیرو بخش بوده ، ادرار و عرق را افزایش داده و سموم بدن را از طریق پوست دفع می کند ، در ضمن مصرف آب انرژی را نیز زیاد می کند .
  5. نوشیدن آب سرد به طور ناشتا و قبل از خواب مانع یبوست می شود .
  6. صبح ها به مدت چند دقیقه اگر آب سرد در داخل دهان نگه داشته شود چین و چروک اطراف دهان را از بین می برد و اگر با آب جوشیده صبح ها بر زیر چشم کمپرس شود موجب رفع سیاهی آن می گردد .
  7. حمام کردن در آب گرم و یا آب دریا ( به مدت چند بار در هفته ) قلب را تقویت می کند و قرار دادن کیسۀ یخ یک ساعت بر روی تبخال موجب درمان آن می شود .
  8. نوشیدن آب جوش به صورت ناشتا صفرا را کاهش می دهد .
  9. قدم زدن در آب سرد و یا نوشیدن دو لیوان آب سرد قبل از خواب در رفع لاغری و همچنین در رفع ناراحتی اعصاب اثر مثبت دارد .
  10. ماساژ دادن بدن با آب گرم در تنظیم فشار خون موثر بوده و دوش گرفتن با آب سرد و همچنین نوشیدن آب گرم و یا قرار دادن پاها در آب گرم در رفع قاعدگی سخت اثر مفیدی دارد ، شستشو با آب سرد نیز موجب تسکین چشم درد می شود .

آب معدنی

مصرف آب معدنی بدون گاز به طور ناشتا برای افراد مبتلا به بی خوابی نافع می باشد ، این نوع آب ها معمولا دارای اثر رقیق کنندۀ خون ، کاهش دهندۀ صفرا ، ادرار آور ( مدر ) ، ضد عفونی کننده و تنظیم کنندۀ حرکات دودی روده ها می باشد ، همچنین مصرف آب معدنی برای افرادی که مبتلا به بد بوئی دهان ، تشنج ، چاقی ، عوارض پوستی و ناراحتی های دستگاه گوارش ، کلیه ها و کبد می باشند نافع است .

مضرات آب

  1. زیاده روی در نوشیدن آب موجب کم اشتهایی شده و نوشیدن آب سرد بعد از غذا نیز موجب دل پیچه می شود .
  2. نوشیدن آب خیلی سرد موجب ناراحتی کلیه ها ، معده ، آسم ، مننژیت ، سوزش معده ، سرما خوردگی ، کمر درد و همچنین ورم بیضه ها می شود ، ضمنا اشخاصی که به ناراحتی های مذکور مبتلا باشند ، مجاز به مصرف آب سرد نیستند .
  3. مصرف آب های سنگین موجب ترش کردن معده می گردد .
  4. نوشیدن آب به مقدار زیاد برای بیماری های کم اشتهایی ، نیروی جنسی ، تب ، ناراحتی های ریوی ، فشار خون و ورم کلیه مضر می باشد .
  5. مصرف آب بعد از غذاهای گوشتی ، غذاهای چرب و سنگین باعث بروز سکسکه شده و نوشیدن آب بعد از غذا و یا حمام آب سرد برای افرادی که ناراحتی قلبی دارند اثر زیانبخشی دارد .
  6. استحمام با آب بسیار گرم موجب ضعف چشم و همچنین ناراحتی پوست شده و در نتیجه به زیبائی پوست لطمه وارد می کند .
  7. نوشیدن آب مابین غذا و بعد از غذا موجب سوء هاضمه گشته و آشامیدن آب سرد بعد از خوردن انگور نیز زیان آور می باشد .

 






تاریخ: شنبه 24 خرداد 1393برچسب:مضرات و فواید آب,
ارسال توسط حسن جوان خواجه پاشا
آخرین مطالب